ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Världen söker hjälte som Justin Bieber: Usher

2010-03-21 12:49:35 / 0 kommentarer ..


Slideshow image

Singer Justin Bieber utgör backstage på Pepsi Fan Jam Super Bowl konsert på South Beach, torsdag 4 februari, 2010 i Miami Beach, Florida.

TORONTO - Miljontals Justin Bieber s tonåriga beundrare skulle göra anspråk på att vara den 16-åriga största fan.

Men de kan ha viss konkurrens från R & B-stjärna Usher.

Som Bieber förbereder sig för att släppa sitt debutalbum, den 16-årige s högprofilerade mentor ser redan ett tiotal år in i framtiden.

Usher - som bidrog till att upptäcka de kanadensiska och tända hans spirande karriär - har alltid haft höga förväntningar på moppen-topped unge.

Och efter Bieber är chockerande snabb uppstigning till toppen av internationell pop heap, Usher förtroende för teen-popper har bara ökat.

"Jag tänker på Justin att du kommer att veta när han är 12 år i hans karriär, inte bara i ögonblicket nu", Usher säger till The Canadian Press i en telefonintervju onsdag från hans Atlanta hem.

"Stora konstnärer mogna med tiden. ... Att se honom nu i denna ålder, och fundera över var han ska bli när han börjar få riktig musik full cirkel, när han börjar diktera ljudet av framtiden - jag" m ser fram emot dessa dagar.

"När jag först såg honom, tänkte jag att - jag inte tänka på hur söt han var, eller hur personlig han var, och hur mycket Swag han hade."

Och naturligtvis, eftersom det första mötet, har allt förändrats för Bieber.

Det var redan 2007 när Bieber mor tog till YouTube för att ladda upp en samling klipp av den då 13-åriga sjungande R & B-covers.

Dessa videos - där Bieber sjöng låtar av Ne-Yo, Justin Timberlake och, ja, Usher - uppmärksammades av Scooter Braun, en musik-chef som omedelbart forslas Bieber bort till Atlanta för att träffa Usher.

"När jag träffade honom, jag genast kände att den här killen var redo att bli en stjärna," erinrade Usher, som kommer att släppa sitt sjätte album, "Raymond vs Raymond," den 30 mars.

"Jag visste att jag hade mycket att erbjuda honom, baserad bort om jag hade varit. Jag ville bara hjälpa honom berätta sin historia."

I oktober 2008 undertecknade Bieber till ett joint venture mellan Usher och Braun etikett RBMG och Island Records i USA

Sedan dess har Bieber karriär tagit fart.

Hans "My World" EP uppsteg till nr 1 på den kanadensiska listorna och sålde platina i Kanada och USA Han har tre Juno Awards nomineringar går till nästa månads utställning och - som någon med ett Twitter-konto kan vittna - han massor av Lovestruck unga fans aldrig tröttnar på fladdrande anteckningar och tillbaka om Bieber via sociala medier.

Inget av detta kommer som en överraskning för Usher.

The vurm bygger bort det faktum att världen har letat efter en hjälte som Justin, förklarade han.

"Hur många Beatles-typ artister har ni? Var han stängs av köpcentra? När han går ut offentligt och stäng kvarter. Det är den typ av verksamhet jag ville vara i. ... När jag såg honom, jag bara kändes som: "Du vet, det här är ett."

"Han kommer bli enorm. Han kommer bli enorm. Det är allt jag kan säga."


Kommentarer
<

Name Beliber?

EMAIL

Site

Comment:

Trackback